Loading...

Rozmowa o Girl Power, mediach społecznościowych i dorastaniu Mel C, artystki znanej kiedyś jako Sporty Spice.

Czy kiedykolwiek znalazłaś w swoich wspomnieniach lepsze dni, może około 21 wieku, kiedy wysokie platformy, 'Gril Power' i bezczelny zespół brytyjskich dziewczyn, Spice Girls, kiedy miały najwięcej mocy? Uzbrojona w pozłacanego zęba, chuligański dres i silne popowe struny głosowe, Mel C, lepiej znana jako Sporty Spice, integralna część słynnego zespołu. A kiedy pięć, wspaniałych kobiet rozstało się w 2000, nadal harowała w muzyce pop, starając się jako wiarygodna solowo super gwiazda z jej debiutanckim albumem Northern Star. 16 lat po Spice, a Mel nadal w tym jest - i nadal zabijając - z ciągle tanecznymi hitami i własną marką, która wydała jej ostatni album Version of Me.

Rozmawialiśmy z Mel C czy uważa, że ten album jest najbardziej dojrzałym z pośród dotychczasowych, o mediach społecznościowych i dlaczego w najbliższym czasie nie będzie częścią Spice Girls.

Twoje teksty są zawsze osobiste. Opowiedz o pisaniu i nagrywaniu tego albumu. Jak wybrałaś tytuł?

Zaczęłam nagrywać album trzy lata temu. Po raz pierwszy nie byłam skupiona tylko i wyłącznie na albumie. Kiedyś było tak Dobrze. To czas albumu z sesjami pisania tekstów. Ale przy tym albumie miałam inne rzeczy do załatwienia. Rzeczywiście, myślę, że płyta na tym skorzystała, ponieważ nigdy nie byłam znudzona, rozumiesz? Po prostu czułam jak życie się dzieje i wszystkie te scenariusze się zbliżają, to było naprawdę inspirujące. Nie czułam, że się powtarza, ponieważ miałam czas dla siebie, więc było naprawdę fajnie. Jedna z piosenek z albumu, jak wiecie to Version of Me i pomyślałam, że to dobry tytuł na płytę. Każde nagranie jest mną w pewnym momencie w czasie, jest wyrazem tego co działo się w moim życiu przez ostatnie pięć lat. Więc, czuje się naprawdę dobrze. Również uwielbiam myśl, ze wszyscy to zrobiliśmy, wszyscy mamy swoje wersje. Zupełnie inaczej mówimy do swoich przyjaciół niż do szefa, lub kiedy jesteśmy w szkole do nauczyciela. Jesteśmy sobą, ale jest wiele naszych wersji.

Ten album jest bardzo popowy, przez duże P. Każdą z piosenek mogłabym usłyszeć w radiu. Czy kiedykolwiek rozważałaś pisanie piosenek, dla współczesnych gwiazd popu?

Tak! Oczywiście. Z chęcią bym to zrobiła. Mam cudownych współpracowników, również poznaliśmy kilka nowych ludzi podczas pracy nad albumem, którzy są świetni. Jest zabawnie, ponieważ oczywiście jestem teraz dojrzalszą i starszą artystką. Są tutaj cudowne dziewczyny - w mniej więcej ostatniej dekadzie kobiety rządzą. Największe artystki to Byonce, Rihanna, Katy Perry, Adele. Wszystkie wygrały. Girl Power jest w pełnej sile, a to naprawdę, naprawdę cudowne. Odniosłam sukces z Spice Girls, ale uważam, że naprawdę wspaniale jest móc po prostu wyrażać siebie, myślę, że ludzie mogą się utożsamiać teraz z moimi tekstami, teraz są trochę starsi, ale moje doświadczenia życiowe mają swoje echo w tych ludziach. Naprawdę miło jest to przejść.

Artystki jak Adele opowiadają o wspaniałości Spice Girls. Jak się z tym czujesz? Wpływ Spice Girls jest bardzo prawdziwy!

To niewiarygodne. A nawet ludzie na ulicy, DJ i inni, to niesamowite. Oraz pozostałe Spice Girls - zbieramy tyle komplementów i informacjo o tym jak zmieniłyśmy życia wielu ludzi. Nigdy nie miałyśmy świadomości, że to robimy, rozumiesz? Ale to miała taki wpływ na pokolenie. Jesteśmy takie dumne.

Pogadajmy o powrocie mody z lat 90. Sporty Spice - inspiracja stylem ulicznym jest wszędzie, nawet na wybiegach. Zastanawiam się czy ty naprawdę ubierałaś tak za kulisami. I czy odczuwasz presję bycia Sporty ponieważ to twoja ksywa?

Zabawne, ponieważ naprawdę wszystkie ubierałyśmy się w ten sposób. Ksywki zostały nadane nam przez gazetę, a my jakbyśmy stały się tymi postaciami. Dorastałam w tej części Anglii, gdzie wszystkie dzieci nosiły sportowe ubrania. To było to co robiły w latach 80 kiedy dorastałam. A występując w koledżu dres był tym co nosiłam. Kiedy po raz pierwszy się zeszłyśmy jako zespół, miałyśmy uzgodnione stroje. Pamiętam pewien dzień, miałyśmy podkoszulki Adidasa i dżinsy, Victoria wyglądała trochę śmiesznie. Innym razem były to sukienki typu babydoll i to ja wyglądałam śmiesznie. I dlatego po prostu wyszłyśmy, i wiesz co? Nie musimy się ubierać tak samo. Ubierz się jak szaleniec, Geri. Victoria, zawsze wyglądasz bardziej elegancko niż ktokolwiek inny. Dlaczego nie być sobą?

Dlaczego ludzie nie mówią wystarczając o wspływie twoich niesamowicie głęboko farbowanych kucyków?

Uwielbiałam te kucyki. Kiedyś jednego zgubiłam. Zapomniałam gdzie byłyśmy, ale chyba w Europie. Pamiętasz Step to Me?

Oczywiście!

Więc miałyśmy być trochę rock and rollowe, a ja miałam kręcić moimi włosami - miałam długie włosy, ale kucyk był doczepiany. I pewnego dnia wymachiwałam nim na widowni. To nie był dobry dzień. Mój Boże, dobrze, że nie było wtedy Youtube.

Nawet jeżeli, wydawałaś się bardziej wycofana niż Geri szczypiąca Księcia Karola w pupę. Nigdy nie widziałam również zdjęć, na których wytaczałabyś się z klubu.

Szybko uświadomiłam sobie, że to naprawdę nie lubię tej części sławy. Nie lubię być fotografowana przez paparazzi lub kiedy ludzie o mnie piszą. Uważam, że przychodzi taki moment, kiedy jesteś w centrum zainteresowania, najprawdopodobniej bardziej teraz niż kiedyś, kiedy musisz podjąć decyzję. I możesz o to zabiegać lub nie. To może być wielkie. To może rozwinąć twoją charakterystyczność, może dać ci większą sławę w tym co robisz. Ja zdecydowałam się nie grać w tą grę. Uważam, że tutaj a Anglii, jest to w jakiś sposób respektowane. To jest gra, wiesz? Albo grasz, albo nie. Oczywiście, jeżeli zachowywałbym się w jakiś skandaliczny sposób, co oczywiście robiłabym w weekend, może byłabym w prasie. Jeżeli pojawiłaby się jakaś historia, wydrukowaliby ją. Ale zwykła codzienność, Oh, ubrała po prostu jakieś tam spodnie. Nie rozumiem tego za bardzo. Jest mało interesująco. A może jestem naprawdę nudna!

Ty i Posh nie uczestniczycie w tajemniczym powrocie Spice Girls. Czy to była trudna decyzja? Była nasiadówka z koleżankami z zespołu?

Wcześniej miałyśmy jakieś plany, było kilka spotkań. Victoria od razu się skreśliła, co wszystkie oczywiście rozumiałyśmy. Ale nasza czwórka, miałyśmy zabawę razem rozmawiając i pomyślałyśmy, że może by coś zrobić. Miałyśmy serie spotkań, ale mnie po prostu... coś zaczęło dręczyć, i po prostu pomyślałam... muszę podjąć decyzję. Nie byłam w tym na 100%. Kiedy po raz pierwszy siadłyśmy, pierwszą rzeczą jaką powiedziałyśmy to by każdy był szczęśliwy i czuł się komfortowo. Dzisiaj, wszystkie jesteśmy rodzicami, mamy swoje życia i partnerów, kariery oraz wszystko. To już nie są lata 90, kiedy mogłyśmy się skupić na sobie nawzajem, ponieważ wszystkie chciałyśmy tego samego. Wszystkie chciałyśmy odnieść sukces. I odkrywałam, że to naprawdę trudne, by podjąć decyzję, ponieważ nie chciałam zawieść dziewczyn i jeszcze są fani, którzy chcą to zobaczyć. Ale dziewczyny były naprawdę uprzejme, szanujemy siebie wzajemnie wystarczająco i szanuję dziewczyny, które chcą to kontynuować. Ale jesteśmy teraz w różnych miejscach. I nie czuje się jak czwarty kawałek układanki. Ewentualnie powiem To będzie nie. Przepraszam.

A bycie Spice Girl jest ciężką pracą! Pamiętam kiedy otwarcie powiedziałaś o cierpieniach związanych z zdrowiem psychicznym, w trakcie tych chaotycznych czasów.

Uważam, ze to co się nam przydarza jest takie wyjątkowe, i to takie cudowne, ale jest również wiele reperkusji, Posiadanie sensu normalności i rzeczywistości, znajduje to jako ciężkie i przez jakiś czas cierpiałam na depresję. To coś czego jestem świadoma i uczę się wiele o chorobach psychicznych. Myślę, że ludzie mówią o tym więcej. Niewiarygodne są statystyki. Wielu ludzi nie szuka pomocy i cierpią w ciszy. Uważam, że ważne jest rozmowa na ten temat. Nie mogę obwiniać mojego czasu w Spice Girls. Myślę, że to po prostu moje życiowe doświadczenia sprawiły, że było dziwne. To wszystko mnie trochę zakręciło. Wiele się wtedy nauczyłam, nauczyłam się dbać o siebie.

Porozmawiajmy o doroślejszym Woman Power - co dzisiaj lubisz w sobie najbardziej?

Czuje się bardziej wyzwolona, mnie przejmuje się tym co ludzie myślą. Czuje się bardziej odważna niż kiedy byłam młodsza. Wszyscy młodzi ludzie są tak skoncentrowani na tym co inni myślą, a potem uświadamiasz sobie, że dorastasz i możesz się po prostu martwić o siebie. Możesz wyluzować i cieszyć się. Lubie to w byciu starszą.

Co byś powiedziała młodszej sobie, która jest w środku Spice mani?

Z pewnością powiedziałabym Ciesz się każdą minutą, ponieważ to nie jest na zawszę. I musisz myśleć poza tym punktem. Cudowną rzeczą w młodości, wiesz, jest myślenie w tym momencie. Ale uważam, że prawdopodobnie przyda ci się myślenie o życiu poza nią.

źródło: Paper

Brak komentarzy: