Loading...

Victoria Beckham: od wannabe do modnego autorytetu

Transformacja Victorii Beckham z gwiazdki popu i ikony tabloidów, w potężną, pożądaną linię modową, jest niezwykła. Rzeczywiście, kiedy Spice Girls wdarły się do krajobrazu kulturowego w 1996, wydawało się mało prawdopodobne, że 20 lat później, będzie prezesować eleganckiej, powściągliwej marce odzieżowej.

Ale usłyszeć Victorię Beckham mówiącą, że nie ma żadnych, wielkich oczekiwań, kiedy przechodziła z muzyki do mody. Ja po prostu skupiam się na tworzeniu ubrań, z których jestem dumna, i którymi się pasjonuje, mówiła Beckham podczas promocji jej tytułowej linii w 2008.

Teraz, marka posiada swój własny sklep firmowy w Londynie na Dover Street, wyliczając Net-A-Porter, Liberty i Barneys z pośród wielu hurtowników, i w 2014 roku zanotowała obroty w wysokości 34 milionów funtów.

Jednak sygnały, że Beckham miała związek z projektowaniem pojawiały się od początku. Była stylową Spice Girl, która wyróżniała się z pośród swoich błyskotliwych koleżanek z zespołu. Zarówno jej sława, jak i jej męża Davida rosła, przyjęli role osób z żurnala, z wzajemną sympatią od Gucci i Versace.

Zawsze wiedziałam, że moda to coś, co chciałam osiągnąć, powiedziała Beckham. Po Spice Girls, miałam czas na pomyślenie co chce robić. Zajmowałam się młodą rodziną i wpierałam Davida w jego karierze. A kiedy to robiłam, postawiłam fundamenty dla mojego modowego biznesu, pracując z markami i ucząc się wszystkiego co mogłam.

Po zbadaniu gruntu w 2004, poprzez współpracę z marką dżinsów Rock & Republic, w 2007 Beckham zaprezentowała własną linie dżinsów. Potem, w wrześniu 2008, zaprezentowała swoją markę Victoria Beckham, zdobywając entuzjastyczne recenzję. Amerykański Vogue przewidział, że będzie sprzedawać nie siłą nazwiska, ale wyrafinowaniem, krojem i dopasowaniem.

Podczas projektowania pierwszej kolekcji - stworzonej, jak jej obecny projekt, z zespołem opartym na jej pracowni Battersea - położono nacisk na gorset, konstrukcję sukienek, które oplatały ciało, w ostatnich sezonach jej projekty są wyraźniej bardziej subtelne, dopracowane , z miękkimi, spokojnymi liniami. Jej kolekcja jesień 2016, w odcieniach granatu i ciemnej zieli z przebłyskami pomarańczu, wełniane płaszcze oversized, golfy w optyczne paski, szpiczaste noski i płaskie buty monk.

Myślę, że jak większość kobiet, mój styl się zmienił, tak jak ja dorosłam i obrosłam w pewność siebie, mówi Beckham. Rozluźniłam się, chce ubierać rzeczy, które są wygodne i swobodne. Obecnie ubieram się sama, nie staram się komukolwiek zaimponować.

Jako powszechnie znane nazwisko, projektantka widziała, jak ulega sejsmicznym zmianą w ciągu tych 20 lat jej kariery, jej sława. Rzeczywiście, Beckham już nie zwracała się do mediów by opowiedzieć swoją historię. Teraz, jej Instagram usiany jest zdjęciami jej kolekcji, jej czwórki dzieci i sławnego męża, a głupie selfi na Snapchacie, zapewniając jej klientkom - i fanom - wgląd w świat marki Beckham. Nadal uważam za niesamowite, że mogę dotrzeć do milionów ludzi na całym świecie, za dotknięciem palca.

Projektantka również uporała się z zrobieniem odważnego ruchu by przyciągnąć do wizytówkowego sklepu na Dover Street. Beckham mówi, że zdecydowała się na pracę nad wnętrzem z architektem Farshidem Moussavi, który mieszka w imponującym budynku w Gruzji, a ona zwróciła się do architekta o inspirujące i świeże spojrzenie.

Przedstawiony w palecie betonowej szarości, stali nierdzewnej i szkła, z akcentami jasnego złota i orzechu by zmiękczyć linie, bezkompromisowy nastrój sklepu jest symbolem estetycznej ewolucji Beckham. Chciałam by detale były bardzo charakterystyczne, więc jestem bardzo zachwycona, że udało się przełożyć mój projekt DNA na sklep, mówi. Drugi flagowy sklep został otwarty w Hong Kongu, również został zaprojektowany przez Moussavi.

Sztuka jest prawdziwym źródłem inspiracji dla mnie mówi Beckham. To może być coś prostego jak kolor lub wzór, ale często może dostarczyć świeży powiew, lub pomysł, który pcha się do przodu, kiedy rozpoczynasz proces kreatywnego projektowania co sezon.

W zeszłym roku, brytyjski artysta Eddie Peake zaprojektował instalację do sklepu, marząc nieskazitelnie białe ściany niebieską akrylową farbą. A na przyjęcie z okazji pierwszej rocznicy sklepu we wrześniu ubiegłego roku, Martin Creed stworzył instalację zatytułowaną Work No 2497. Creed zapchał wejście do sklepu dziesiątkami białych balonów, tak by goście się przez nie przedzierali wchodząc na przyjęcie.

Ale mimo zdobytemu uznaniu ze strony sztuki i świata mody, Beckham nie spoczywa na laurach. Teraz zajęła się kosmetykami wraz z Estee Lauder tworząc limitowana kolekcję. Premiera kosmetyków rozpoczęła się w wrześniu. Projektantka była szczególnie podekscytowana marzeniami o pakowaniu. Udałam się do archiwów Estee Lauder i to co stworzyliśmy jest zainspirowane oryginalnymi opakowaniami z lat 50 zeszłego wieku. Jeżeli to jest twojej torebce, chce byś czuła się z tym dobrze, mówi, opisując projekt produktu jako bardzo fajy, bardzo elegancki, luksusowy i pożądany.

A kiedy Beckham cieszy się nowym wyzwaniem, nie zatrzyma się. Nie mogę się doczekać by rozbudować markę jeszcze bardziej - ekspansja na nowe rynki, nowe powierzchnie handlowe. Jestem bardzo skupiona na budowaniu marki, która będzie dostępna przez nadchodzące dekady. Biorąc pod uwagę silne skupienie Beckham, jej przejście od produktu pop do modowego autorytetu nie byłoby zaskoczeniem.

źródło: wallpaper

Brak komentarzy: