Loading...

Mel C: "Bycie celebrytką stało się groteskowe. Naprawdę nie mogę tego znieść".

Melanie Chisholm rozmawia o jej nowym solowym albumie, i o tym dlaczego odrzuciła miliony, które dała by jej reaktywacja z Spice Girls.

Przybyłam pod adres Melanie Chisholm w ekskluzywnej dzielnicy Hampstead, 20 minut przed czasem, co okazało się błędem. W chwili gdy siadłam na murku, żeby zaczekać, ochroniarz wyjrzał z swojej budki i zapytał, z kim przyszłam się zobaczyć. Od razu zmiękł gdy mu powiedziałam. Ah, Melanie uśmiechnął się, wprowadzając mnie przez bramę elektryczną z instrukcjami jak mam dotrzeć do penthousu.

Ale problem w tym, że nadal jestem za wcześnie, a Chisholm - aka Mel C lub Sporty Spice - nie ma. Więc siadam w najbardziej nieskazitelnej, robionej na zamówienie kuchni, jaką kiedykolwiek widziałam, przeprowadziłam krótką rozmowę z nianią, aż do powrotu Chisholm, dokładnie na czas, ale wylewnie przeprasza za spóźnienie.

Aż trudno sobie wyobrazić, że ktoś mógłby nie lubić Mel C. Podczas, gdy niektóre byłe koleżanki z zespołu, mogą się czasami wydawać przemądrzałe, zuchwałe lub głodne sławy, Sporty zawsze robi wrażenie słodkiej, nieśmiałej i stąpającej twardo po ziemi. Nie pojawia się ciągle w TV. Nigdy nie jest fotografowana na przyjęciach i premierach. Ma zwykłych facetów, nosi zwykłe ubrania i nigdy nie powiedziała złego słowa o osobach, z którymi pracowała.

Więc poruszenie nad decyzją, o rezygnacji powrotu z Spice Girls, z powodu nieuchronnego 20- lecia Wannabe, singla, który wybił karierę kwintetu w stratosferę. Kiedy się spotykamy, Mel B nie pojawiła się jeszcze w amerykańskiej TV, gdzie nazwała Chisholm i Victorię Beckham s***mi, dlatego że nie biorą udziału, a The Sun dopowiedziało historię, że Chisholm planuje pozwać je za to, że wracają bez niej.

Jestem w piekle! prycha z akcentem, który nadal jest używany w Merseyside. Powodzenia dla nich. Jestem wdzięczna komukolwiek, kto zdecyduje się zorganizować wielki jubileusz Wannabe, ale teraz staje się to śmieszną sprawą.

Wszystkie cieszyłyśmy się występem na Olimpiadzie w 2012. Ok, Victoria nie aż tak bardzo. Myślę, że uważała ten typ uwagi za przytłaczający. Powiedziała: 'Wiecie co dziewczyny, odwieszam swoje buty do tańca. Wystarczy mi.' Zgodziłyśmy się na zostawienie otwartych drzwi. Powiedziałyśmy, że w ciągu roku lub kiedy się spotkamy zobaczymy co będziemy myślały, jak zawsze, nigdy nie udało nam się nic zorganizować, a od czasu rozmów o rocznicy podjęłam decyzję by z tego zrezygnować.

Taka była reakcja fanów, którzy wierzyli, że Chisholm zgodziła się na reaktywację, a następnie zmieniła zdanie, 42-latka napisała długi list i opublikowała go w czasopiśmie Love w raz z jej cudownymi zdjęciami, w którym wyjaśnia dlaczego pożegnała się z Spice Girls na dobre. Główną przyczyną, jak napisała, była dusząca natura współczesnej sławy.

Podaje te same powody, dla których regularnie odrzucała oferty pojawienia się w telewizji, które pomogłyby w sprzedaży jej solowego albumu, który wydaje poprzez własną wytwórnię, którą prowadzi od ponad dekady. Wypadły znacznie lepiej na kontynencie niż tutaj. Z byciem fit, nie wspominając o wyszkoleniu tanecznym, z pewnością jest faworytką do Tańca z Gwiazdami. Pytają mnie co roku mówi. Jakiś czas temu poszłam na spotkanie ponieważ zapowiadało się zabawnie, ale dla mnie tak nie było. Nie chce być fotografowana podczas spacerów z moją córką lub kiedy odprowadzam ja do szkoły.

Nie traktuje siebie zbyt poważnie, ale poważnie podchodzę do muzyki. Jako Spice Girl, oczywiście, byłam celebrytką, ale ostatnie pięć lat, dziesięć lat miałam prawdziwe problemy z tym co oznacza "celebryta". Stało się to groteską. W rzeczywistości nie mogłam tego znieść.

Kiedy Geri Halliwell odeszła w 1998, zaledwie dwa lata po wydaniu singla Wannabe, Chisholm rozpoczęła karierę solową, zaczynając w tej samej wytwórni co jej stary zespół. Następnie różnica zdań co do kierunku jej muzyki w 2004, pozwoliła jej założyć własna wytwórnię, Red Girl Records, w której ma zamiar wydać swój siódmy solowy album Version of Me.

Jeżeli zróżnicowany charakter jej produkcji - od rocka i popu po ckliwe ballady i musicalowe dźwięki - spowodował, że niektórzy fani stracili wiarę, Version of Me powinien ją przywrócić. Jest to chwytliwa, spójna kolekcja eleganckiej elektroniki, którą można przytknąć do Maddony Ray of Light, jej długo dystansowa fascynacji Massive Attack i jej nowego zauroczenia Jacka Garratt. Częściowo została wyprodukowana przez młody duet z południowego Londynu, Sons of Sonix, znany ze swojej pracy z gwiazdą grime* Stormzy i raperami Tinie Tempah i Wretch 32.

Choć może to brzmieć jakby Chisholm próbowała być modna, to prawda jest zupełnie inną historią. Wycieczka do Los Angeles, dwa lata temu, by spotkać potencjalnych producentów, pozostawiła ją w rozpaczy. Oczywiście, jestem dojrzałą artystką, chociaż nadal artystką popową, mówi. Dla mnie, tekst musi mieć sens. Wyjaśniłam to tym producentom i co zrobili? Zagrali mi pi*****y kawałek porzucony przez Rihannę, jakbym była 18. Pomyślałam: "Boże. Czy my w ogóle mówimy w tym samym języku?"Jest to wspólny problem dla artystek, ale nadal doprowadza mnie to do szału.

Spotkanie z Sons of Sonix było jak zbawienie. Rozumieli jej pragnienia odpowiednia dla jej wieku, a co najważniejsze nie zmienili tekstów. Stąd, ostatnie pięć lat jej życia zostały obnażone pod wpływem bitów, basów, które nadają się do Radio 2, jak również małe remiksy nadające się na parkiet.

Tam jest całe moje życie, mówi Chisholm. To mój pierwszy album odkąd zerwałam z ojcem mojej małej dziewczynki, więc oczywiście był to ogromny wstrząs. Nie chce brzmieć jak niezdara, ale podczas nagrywania w studiu wokalu powstrzymywałam łzy. Niektóre wspaniałe rzeczy przytrafiły mi się niedawno, ale był to również ciężki czas.

W śród tego co nazywa piosenkami przetrwania znajduje się Dear Life, napisane po pijackim weekendzie w Isle of Wight Festival. Czułam jakbym latała, mówi. Praca była wspaniała, czułam się cudownie, potem pojawił się straszny kryzys. Zaskoczyło mnie jak życie potrafi wywrócić się do góry nogami przez jedną maleńką zmianę. Walczyłam kiedyś z depresją, to nie tajemnica. Jestem maniaczką kontroli, jestem zorganizowana, a kiedy jestem na szycie, jestem świetna. A gdy to przechodzi, myślę, że jestem prawdziwą buntowniczką i próbuje być spontaniczna. Tydzień później szlocham na podłodze, przekonana, że moje życie jest w strzępach.

Pierwszy singiel z albumu, Anymore, który otrzymał pochlebne recenzje, został napisany przez nią po zakończeniu, trwającego dziesięć lat, związku z Thomasem Starr, deweloperem. Odnalezienie się jako singielka, w wieku 39 lat, było naprawdę dziwne, mówi Chisholm. Miałam kilka randek, większość katastrofalnych, zaczęłam się znowu zachowywać jak nastolatka - zastanawiając się dlaczego niektórzy faceci nie odpisują na smsy lub czy wpadnę na niego na ulicy gdy będę beznadziejnie wyglądać. Portale społecznościowe spowodowały, że randkowanie to pole minowe. Musiałam się powstrzymać od śledzenia ludzi. To był ekscytujący czas, ponieważ czułam się młodo, ale musiałam sobie powiedzieć przestań być głupia i płakać za chłopakami. Jestem matką na litość boską.

Teraz, w związku z instruktorem fitnessu, z którym jest najwyraźniej oczarowana, Chisholm skupia się na trasie z Version of Me, choć przyznaje, że może ją to kosztować majątek, pomimo tego, że zaśpiewanie starych przebojów Spice Girls przez kilka miesięcy dałoby jej miliony. Mam fantastyczne, bardzo wygodne życie, ale nie jestem bogata, mówi, ale wole być szczęśliwa niż mieć pieniądze do szastania.

Kiedy wychodzę, zatrzymuje mnie, spogląda badawczo na wypolerowane schody swojego penthausu. Mieszkam tu od 18 lat mówi. Pieniądze Spice Girls. Jedyna sensowna rzecz, jaką z nimi zrobiłam, dzięki Bogu.

źródło: the times

* gatunek muzyki powstały ok. 2002 roku w Londynie. Oparty jest na takich gatunkach jak UK garage, hip-hop, drum and bass i dubstep
Aby zobaczyć obrazek w większej rozdzielczości, kliknijcie na nie.

Brak komentarzy: