Loading...

Melanie C o tym co przyniosło jej życie jako Sporty Spice.

Była Spice Girl, Melanie Chisholm, opowiedziała jak oferowano jej 2 milionów funtów by przyłączyła się do zespołu - ale odrzuciła je, ponieważ bycie w zespole wpędziło ją w depresję.

W rozmowie dla magazynu Event Mel - alias Sporty Spice - że jej czas w centrum światowej uwagi, jako jednej z propagatorek Girl Power ściągnął na nią zaburzenia odżywiania i cierpienie.

Mel, 42, powiedziała: Kiedy Spice Girls były na szczycie, nie mogłam nawet patrzeć na siebie w lustrze, ponieważ nie podobało się to co widziałam.

Depresja, zaburzenia odżywiania, obsesyjne ćwiczenie; przeszłam przez to wszystko.

Geri Halliwell, Emma Bunton i Mel B reaktywowały zespół, ale bez Victorii Beckham i Mel C.

Wspomniane trio ma nadzieję na program telewizyjny o charakterze talent show by zapełnić wolne wakaty przed przyszłorocznym koncertem w Hyde Park.

Mel, której zaproponowano zarobienie 2 milionów funtów za jej czas w zespole, powiedziała: Wiele zarobiłam w Spice Girls, ale wydawałam cholernie dużo i dobrze bawiłam się wydając je.

Powiedziała o nie powrocie do zespołu: Chciałabym powiedzieć, że pieniądze nie są dla mnie ważne. Jestem samotną matką i mam finansowe zobowiązania.

To była trudna decyzja. Nie było łatwo. Przeszłam daleką drogę z dziewczynami. Byłam na wielu spotkaniach, ale nie czuje by było to dobre. Kiedy w końcu powiedziałam nie poczułam ulgę.

• • • • • • • • • • • • • • • • • • • •

Po depresji, problemach żywieniowych i 'katastroficznym' zakończeniu związku, ostatnią rzeczą, jaką Mel C potrzebuje, jak wyznała, jest szaleństwo związane z kolejną reaktywacją Spice Girls. Więc czego naprawdę, naprawdę chce teraz...?

W pokoju na piętrze w studiu położonym w zachodnim Londynie, artystka kiedyś znana jako Sporty Spice wyjaśnia dlaczego nie zdecydowała się na 2 miliony funtów - i reaktywację Spice Girls.

Melanie Jayne Chisholm, lub Mel C, wygląda chudo, jej sławne tatuaże falują na mięśniach ramion. To pierwszy wywiad odkąd miesiąc temu ogłoszono, że wraz z Victorią Beckham nie będzie uczestniczyć w super - hiper koncercie z okazji 20- lecia Spice Girls, a była koleżanka z zespołu Melanie Brown stwierdziła, że pozostałe dwie s**i nie chcą tego zrobić!

Nie czuje się dobrze z myślą o powrocie, wzdycha Chisholm, rozciągając swoje nogi. Uwielbiam to co zrobiłyśmy jako Spice Girls, a część mnie będzie Sporty Spice aż do śmierci. Miałyśmy jedną reaktywację [w 2007] i nie chce tego robić. Rozmawiałam z wszystkimi dookoła i to było słuszne, miałyśmy świetny czas i wystąpiłyśmy na ceremonii zakończenia Olimpiady w 2012. Dla mnie to własnie tam [Spice Girls] powinny spocząć. Czasami po prostu musisz powiedzieć nie.

To pierwsza z wielu zaskakujących rewelacji w szczerym i odkrywczym wywiadzie, w którym Chisholm potwierdza wpływ na dramatyczna decyzję o jej przyjaźni z pozostałymi Spice Girls, po raz pierwszy mówi o zerwaniu z ojcem jej dziecka (najbardziej katastrofalna rzecz jakiej doświadczyłam) oraz wyznała, że sukces Spice Girls przypłaciła zaburzeniami odżywiania i depresją.

Ale najpierw powróćmy do reaktywacji. Co z oferowanymi pieniędzmi? Na pewno to było zbyt wiele by je odrzucić? Rzeczywiście, to było kilka milionów funtów, powiedziała mi. Wyglada na to, że ma bardziej konserwatywna postawę, jak wiele specjalistów z branży szacuje, 4,5 miliona funtów dla każdej Spice Girl było by bardziej prawdopodobnym wynagrodzeniem. Nieźle jak kilka bisów Spice Up Your Life i Wannabe.

Tak czy inaczej, jej księgowy musiał znaleźć się na kolanach, prosząc by je przyjęła.

Kiwa głową i słabo się uśmiecha. Muzycy, którzy gardzą łatwą wypłatą są rzadcy niż zespoły mające sześć numerów 1 pod rząd, tak jak Spice Girls pomiędzy 1996 - 1997. A dla Chisholm była to trudna rozmowa.

To była naprawdę ciężka decyzja. Chciałabym powiedzieć, że pieniądze nie są dla mnie ważne. Jestem samotną matką i mam finansowe zobowiązania, ale ostatecznie, nie chce opierać moich decyzji na pieniądzach.

To była trudna decyzja. Nie było łatwo. Przeszłam daleką drogę z dziewczynami. Byłam na wielu spotkaniach, ale nie czuje by było to dobre. Kiedy w końcu powiedziałam to poczułam ulgę.

Chisholm nie ma męża multimilionera jak Victoria czy Geri, która jest żoną szefa Red Bull F1, Christiana Horner.

Żyje skromnie w północnym Londynie ze swoją siedmioletnią córką Scarlett (z 10 zwiazku z byłym już partnerem Thomasem Starr). Prowadzi własną wytwórnię płytową i obecnie promuje swój siódmy studyjny album Version Of Me, który jak sama przyznała zarobi ułamek należności z wynagrodzenia za jubileuszowy album Spice Girls.

Kiedy opuściła zespół dwie dekady temu, odeszła wraz z ponad 22 milionami funtów. Ma studio nagraniowe Red Girl i wydaje własną muzykę, a w czasie poza przemysłem jest pełno etatową matką dla swojej córki, już nie jest w super - bogatej lidze z czasów Spice. I chociaż odniosła wielki sukces jako solistka, z garstką singli jako numery jeden, włączając w to hit z 1998 nagrany z Bryanem Adamsem When You're Gone, bezpiecznie jest powiedzieć, że jej indywidualne zarobki można ledwie zarejestrować w przeciwieństwie do wynagrodzeń w Spice Girls. Moim koszmarem jest to, że ludzie myślą iż wykręciłam się z Spice Girls, ponieważ uważam, że mój własny album będzie większy. Nie zrobiłam tego. Wiem, że nie będzie.

Dla pozostałych Spice Girls, fakt że Chisholm nie chce do nich dołączyć po raz ostatni było ogromnym i niespodziewanym ciosem. Nigdy nie było żadnych wątpliwości, że Beckham zgodzi się na drugi zjazd, ale kiedy Chisholm powiedziała nie, to był szok. Trzy Spice Girls podjęły decyzję o programie reaktywacyjnym. Wzrusza ramionami: Nikt nie zrobił awantury o Victorię. Chodzi po prostu o to, dlaczego tego nie zrobię.

Trzy pozostałe Spicetki są umówione na talent show w BBC, by upolować zmienniczki do Spice Girls. Chisholm nie chce uczestniczyć w poszukiwaniach. W programie James Corden's Late, Late Show, Brown uczyniła typowy dla siebie komentarz s**i nie chcą tego zrobić, ale również próbowała się odkupić: Moje koleżanki, pozostałe dwie piękne panie - wiesz Victoria jest zajęta swoja świetną modową linią, Mel C pracuje nad własnym albumem - więc grzecznie odmówiła nam, ale dała nam błogosławieństwo.

Więc jak wyglądają teraz sprawy z pozostałymi dziewczynami? Szczerze, to trochę niewygodne w tej chwili, powiedziała Chisholm, z imponującym niepodpowiedzeniem. Tak będzie, prawda? Ale nie wiem czy przejdziemy przez to. Razem wiele przeszłyśmy, i jesteśmy tymi pięcioma dziewczynami, które zrobiły te niesamowite rzeczy i to zjednoczyło nas na zawsze.

Emma Bunton wygląda na dobrą przyjaciółkę i utrzymuje regularny kontakt z Victorią. Mimo, że nie widzimy się tak często jak z naszymi mamami, powiedziała. Wszystkie mamusie pozostają w kontakcie. To były dwa pokolenia w Spice Girls.

Utworzone w 1994 Spice Girls, sprzedały 31 milionów nagrań, miały dziewięć numerów 1 i nawet silne wsparcie księcia Karola i Nelsona Mandela w budowaniu podwalin do nowej szkoły feminizmu, girl power. Urodzona w Liverpool, Chisholm była prawdopodobnie jedną z najbardziej utalentowaną, najlepszą tancerką i piosenkarką; to jej głos trzymał razem większość piosenek.

Ale być może prawdziwą przyczyną, dlaczego gotowa była odrzucić miliony w wieku 42 lat, jest to, że to Chisholm najpoważniej walczyła - większym stopniu po cichu - w blasku światowej sławy Spice Girls. I nie śpieszy się jej tam.

Kiedy Spice Girls były na szczycie, nie mogłam nawet patrzeć na siebie w lustrze, ponieważ nie podobało się to co widziałam, powiedziała. Nic, nigdy nikomu nie powiedziałam. Starałam się wszystko ukryć przed sobą.

Jej problemy z jedzeniem. Depresja, problemy z odżywianiem, obsesyjne ćwiczenie. Przeszłam przez to wszystko. Nawet teraz nie dopuszczam tego do siebie. Kiedy twoje życie jest szalone, wszędzie podróżujesz, występujesz w każdym miejscu, jesteś ciągle w ruchu, nie masz pojęcia co dzieje się w twoim życiu.

Przyznaje się do uczucia nieadekwatności, myśląc, że była tą zwyczajną w zespole. Zrozumiała, że publiczne dorastanie zniszczyło jej samoocenę. Stała kontrola, uczucie, że nie masz kontroli, to tak jakby wszystko co najlepsze i najgorsze wydarzyło się w tym samym czasie i nawet nie można się z tym pogodzić w włansej głowie. Kończysz z myślą, że nie wiesz kim jesteś.

Tytuł jej najnowszego albumu Version of Me zdradza kilka z tych zmagań z jej osobowością. Bardziej przejmująco, album zawiera wiele piosenek o rozstaniu z Thomasem Starr, człowiekiem, który ją emocjonalnie wspierał po opuszczeniu Spice Girls.

Miałam z tym dużo pracy, powiedziała. Więc kiedyś przyznałam się przed sobą, że mam kłopot, że mam depresję, przeszłam wiele terapii. Dowiedziałam się że akupunktura naprawdę na mnie działa. Ale przede wszystkim chodziło po prostu o przyjmowanie rzeczy powoli, z dala od szaleństwa, za pomocą ćwiczeń, w szczególności biegania i jogi by oczyścić myśli.

Zerwała z Starr'em cztery lata temu. To była jej decyzja by zakończyć związek. Zerwanie, jak mówi teraz, było najbardziej katastroficzną rzeczą, której doświadczyłam, a większość piosenek na Version of Me są egzorcyzmami jej emocjonalnych demonów.

Jestem dzieckiem rozwiedzionych rodziców. I obciążyłam tym wszystkim Scarlett. Teraz musi się poruszać między mamą i tatą, którzy prowadzą oddzielne życia.

Przeszłam okres żałoby po związku. Ale w końcu była ulga. To było naprawdę ciężkie, ale najlepiej było to zakończyć. Mamy teraz dobrą relację i dziele się tym jak wiele innych samotnych matek.

Po zerwaniu, Chisholm zapadła się pod ziemię na cztery lata. Chciałam być z moją córką, w domu, być mamą, biegać do szkoły, czyścić podłogę w kuchni.

Kurczę. To nie dokładnie brzmi jak manifest girl power. Czy to uczyniło ją szczęśliwą?

Śmieje się. Tak i nie. Uwielbiam być z Scarlett. Lubie umawiać się z mamami ze szkoły. Ale czuje, że straciłam moją pewność siebie i sens mnie samej. Od kiedy byłam dzieckiem wszystko czego chciałam to śpiewać. Śpiewałam, bardzo dużo i potem zaprzestałam tego wszystkiego i tęskniłam za tym z prawie fizycznym bólem. Więc zaczęłam pisać piosenki i tak szybko jak zaczęłam pisać zaczęłam się czuć lepiej.

Chisholm również wygląda lepiej niż za czasów girl power. Co jakiś czas używam botoksu, nie zamierzam kłamać na ten temat, przyznała, ale w dużej mierze jestem całkiem zdrowa.

Wygląd do którego dąży, jak wyjaśnia, to siła ponad seksapil.

Zapytałam ją o nadmierną seksualność u dzisiejszych gwiazd popu i powiedziała, że ją złoszczą. Naprawdę? Spice Girls w swoich czasach były bardziej jak podpierające Shoegaze*, Z przyciągającą wzrok mini sukienką Union Jack Geri i kocimi kombinezonami Mel B, prezentowały bardzo brytyjska wersję zuchwałości. Żeby być sprawiedliwym, Chisholm spędziła większość dekady w nieco podejrzanie wyglądających dresach. Tak czy inaczej, jak podkreśla cała sprawa była ironiczna. Spice Girls zostały wsadzone w krótkie topy. Obecnie naprawdę bardzo młode dziewczyny nie noszą prawie żadnych ubrań. Wszystko stało się takie seksualne, to przygnębiające. Obecnie moja córka jest zbyt mała by oglądać teledyski, ale to dotyczy mnie. Młode dziewczyny powinny wiedzieć, że nie trzeba tego robić by iść do przodu.

Przyznaje, że ma żałuje wielu rzeczy w swoim życiu. Zapytałam ją o szczegóły, a ona natychmiast spojrzała w dół na swoje ręce. Żałuje wszystkich tatuaży. Wszystkie są w porządku kiedy jesteś wykonawcą, ale nie kiedy jesteś mamą. Myślałam o usunięciu ich, ale głupio, niektóre są naprawdę duże.

Obecnie jest w nowym związku, choć nie planuje ślubu.

To nie jest zamierzone, powiedziała. Nikt nigdy mi się nie oświadczył. Nikt! Nikt mnie nie zapytał czy chce być żoną.

Czy to ją martwi? Kręci głową. Jestem szczęśliwa, mam świetną córkę, robię to co chce robić w życiu, nie narzekam.

W przyszłym tygodniu zaczynał długą trasę promocyjną jej albumu. Czy jakaś część niej chciałaby przeżyć jeszcze raz jazdę bez trzymanki, przygodę z girl power z zespołem, w którym dorastała?

Kręci głową. Czasami stojąc w domu, opróżniając zmywarkę myślę, "Poznałam Nelsona Mandela." I jestem z siebie dumna. Ale jestem dumna z tego kim jestem i nie chce tego zmienić.

Version of Me ma premierę 21 października.

źródło: dailymail

* podgatunek rocka alternatywnego, powstały pod koniec lat osiemdziesiątych w Wielkiej Brytanii.

Brak komentarzy: